
Cíl a smysl interaktivních prohlídek této výstavy pro všechny typy škol:
v rámci doposud neprozkoumaného fenoménu akademizující malby první poloviny 20. století poukázat na základní souřadnice jeho složitých proměn. Představeni jsou zde i autoři, stojící dlouhá desetiletí na okraji zájmu českých dějin umění. Výstava se zabývá i souvislostí akademismu se základy naší masové kultury - akademická malba a salonní umění se staly jakousi "továrnou na sny", jejíž funkce později převzal filmový průmysl, reklama, komerční fotografie, módní společenské a obrázkové magazíny a média obecně. Některé stěžejní motivy se částečně týkají i současně probíhajících paralelních výstav Veronika Bromová a Krásní lidé (a tajné rány). Jedná se např. o "ideál krásy" a jeho souvislost s pop-kulturou, masmédii, reklamou a filmem, o využití optických a vizuálních efektů... Nejpopulárnějším námětem se stal ovšem portrét, a proto se jemu (i všem výše zmíněným tématům) budou věnovat i následné výtvarné akce: například reinterpretace a posuny klasického portrétu do nových médií, proměny portrétu v reklamní fotografii či ve filmovém plakátu, hledání protipólu akademismu a avantgardy, transformace klasického díla v modernistický obraz i změny portrétu ve stylizovaný "živý obraz".